Hamburg. Wydajny, ekonomiczny, elastyczny i niezawodny przez cały czas: w codziennej eksploatacji floty pojazdów z napędem elektrycznym są rozliczane według tych samych parametrów, co samochody z konwencjonalnymi napędami. Dzięki eVito, który pojawi się na rynku tuż po targach pojazdów użytkowych IAA 2018, Mercedes-Benz Vans udowadnia, że napędy elektryczne są konkurencyjne i, w zpexels-photo-1592384ależności od zastosowania, opłacalne w utrzymaniu pod względem kosztów w stosunku do klasycznych silników spalinowych. Właśnie dlatego marka z trójramienną gwiazdą przyjęła nowe podejście od czasu wprowadzenia strategii eDrive@VANs – zastosowanie pojazdu jest teraz kluczowym czynnikiem, jeśli chodzi o wybór różnych opcji układu napędowego. Napęd elektryczny lub klasyczny silnik spalinowy ma być wybierany w zależności od tego, który z nich oferuje optymalne warunki wstępne dla określonego zastosowania. Gama napędów zostanie poszerzona w niedługim czasie o ogniwa paliwowe. Zalety tej technologii prezentuje pojazd koncepcyjny Sprinter F-CELL.

Aby zaspokoić jak najwięcej potrzeb transportowych i umożliwić wejście w lokalną mobilność elektryczną o zerowej emisji różnym sektorom, w blokach startowych już czeka eSprinter. Jako drugi model po eVito, ten duży pojazd dostawczy będzie świętować swoją rynkową premierę w przyszłym roku.